The Daily Devotional Blog * El Blog del devocional diario
Tuesday, October 01 2013

God bless!
                There is a cost to everything in life. If you want a happy marriage you must work at it, if you want good kids you must invest time into them, if you want to be successful you have to work. These requirements are universal in being successful at anything in life, if we don’t work we don’t get to play! Today’s verse below is expressing the requirement for us to carry our cross if we want to be a disciple of Jesus. Why carry a cross, aren’t we supposed to be free? Yes we are free but the cross we are carrying is a reminder of how Good God is to us. What do I mean? It’s simple, our cross is a memory log of all of our experiences, the question is, do we feel the pain we went through alone or do we enjoy the victory we have and have had? Our cross could be the biggest attribute of our Christian walk if we allow it to be. Are we hiding in sadness because we can’t value happiness? Want to follow Him then let’s get our crosses out and walk!

Luke 14:27 “Whoever does not persevere and carry his own cross and come after (follow) Me cannot be My disciple.”

Todo en esta vida tiene su precio. Si quieres un matrimonio feliz, tienes que trabajar arduamente para lograrlo. Si quieres tener unos buenos hijos, tienes que dedicarles tiempo, si quieres ser exitoso tienes que trabajar. Estos requisitos son universales para poder ser personas de éxito, si no trabajamos, no tenemos derecho a jugar. El versículo de hoy nos recuerda que tenemos que llevar nuestra cruz si de verdad queremos ser discípulos de Jesús. ¿Por qué tenemos que cargar una cruz, acaso no somos libres? Sí somos libres pero la cruz nos sirve de recordatorio de lo bueno que Dios ha sido con nosotros.  ¿A que me refiero? Es sencillo, la cruz nos recuerda de todas nuestras experiencias; con estp en mente nos podemos preguntar, ¿sentimos el dolor de pasar por situaciones solos o podemos recordar las victorias que Dios nos ha ayudado a ganar? Si se lo permitimos, nuestra cruz puede llegar a ser el más grande atributo de nuestro caminar como cristianos. ¿Sera que nos estamos escondiendo en la tristeza porque no sabemos valorar la felicidad? Si quieres seguir a Jesús, ¡saquemos nuestras cruces y sigámoslo!

Lucas 14:27 “El que no carga su cruz y viene en pos de mí, no puede ser mi discípulo.

Posted by: Pastor Joell A. Perez AT 08:40 am   |  Permalink   |  Email